SERAHAN SISTEM D'eKS SEKOLAH MENENGAH KATOK NEGARA BRUNEI















15 OGOS 2016 - Alhamdulillah.. Syukur ke hadrat Allah..  Untuk kali pertama admin cuba untuk bersetuju membangunkan sistem D'eKS kepada rakan kaunselor yang jauh nun di NEGARA BRUNEI DARUSSALAM.. Dalam memenuhi hasrat rakan kaunselor yang sangat ingin memiliki sistem ini di sekolahnya. Maka admin cuba membangun sistem D'eKS mengikut keperluan dan kehendak sistem pendidikan NEGARA BRUNEI.

Sistem pelaporan kaunseling di Negara Brunei agak berbeza dengan negara kita,  yang mana pelaporan data sesi kaunseling agak mudah, ringkas dan hanya berkeperluan didalam pengurusan sekolah sahaja.  Dengan perbezaan itu, admin terpaksa membangunkan sistem D'eKS ni bermula dari A to Z.

Pada tarikh 15 OGOS 2016 sistem D'eKS dapat dibuat serahan secara perhubungan melalui aplikasi Whatsapp dan admin dibekalkan manual penggunaan sistem yang lengkap. Sejurus itu, admin terus dapat respon dari Puan Azimah yang agak positif dengan perasaan tidak sabar untuk menggunakan sistem tersebut.  Selepas itu,  pelbagai respon positif yang admin dapat daripadanya. Selain itu juga ada admin meminta maklumbalas dan cadangan untuk penambaikan sistem. Insyaallah.. Admin akan perbaiki dari masa ke masa. 

Thank Allah..

September,  oktober...  bermula satu semangat ingin mencuba.. Insyaallah.. Jika ada rezeki kita akan beroleh kejayaan.. 

Puan Azimah,  Kaunselor SM KATOK,  BRUNEI

No comments

cikguCMP@. Powered by Blogger.