ANUGERAH PINGAT PERAK BAGI APLIKASI e-PSIKOMETRIK PADA PERTANDINGAN INOVASI ANTARABANGSA

8 -  10 NOVEMBER 2017, berlangsung Seminar Antarabangsa Pengujian dan Pengukuran Psikologi dan Kaunseling, bertempat Makmal Penyelidikan, UPSI Tanjung Malim. Pada pertandingan ini admin mempertandingkan Inovasi Aplikasi e-Psikometrik dan mewakili bahagian Psikologi dan Kaunseling,  KPM.

Pada hari kedua, setiap peserta pertandingan Inovasi dijurikan oleh juri tetap yang dilantik dalam kalangan Pensyarah-pensyarah Jabatan Psikologi dan Kaunseling, UPSI.  dalam pertandingan ini terdapat 20 peserta Inovasi yang ambil bahagian.


Pada hari ketiga merupakan hari majlis penutup dan penyampaian hadiah.  Alhamdulillah Inovasi Aplikasi e-Psikometrik dianugerahkan Pingat Perak. Bertambahlah koleksi Pingat Inovasi admin.. Hihi. 

Secara keseluruhannya,  pada pertandingan ini ramai yang menunjukkan minat untuk mendapatkan aplikasi ini, antaranya organisasi kaunselor dari MARA,  Company Persendirian,  sekolah-sekolah dan pihak makmal penyelidikan juga untuk diperkembangan.

Pemohonan bagi Sistem DeKS, Sistem e-KLIEN,  dan Aplikasi e-Psikometrik untuk sesi tahun 2018 telah dibuka. Boleh mohon sekarang di sini


No comments

cikguCMP@. Powered by Blogger.